بک لینک

بک لینک

تاریخ : یکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 12:01 | بازدید : 84
نویسنده : pishro | نظرات (0)

Image result for بک لینک چیست

 

شما اگر بخواهید چیزی را در دادگاه به قاضی اثبات نمایید برای اینکار نیاز به شاهد دارید. شاهد ها می توانند به قاضی ثابت نمایند که حرف شما دارای اعتبار می باشد در گوگل هم به همین صورت است وجود بک لینک ها از سایت های دیگر در واقع حکم همان شاهدها را دارند که به قاضی سخت گیر ما یعنی گوگل اثبات می نماید که این سایت ها دارای محتوای با ارزشی برای کاربران هستند.

بک لینک چیست ؟

برای پاسخ به این سوال که بک لینک چیست باید گفت که بک لینک ها در واقع لینک هایی هستند که از یک سایت برای اتصال به سایت دیگری در نظر گرفته شده اند که به آنها لینک های پیوندی و لینک ورودی نیز می گویند. منظور ما از بک لینک، لینک ها و یا عکس هایی هستند که با کلیک بر روی آنها کاربر به سایت دیگر انتقال داده می شود از مهم ترین خصوصه این بک لینک ها می توان به قابلیت کلیک شدن در آنها اشاره کرد.

مزایای بک لینک ها در سایت کدام اند؟

اگر می خواهید بدانید که مهم ترین  مزیت بک لینک چیست باید گفت که مهم ترین آنها را می توان در سه مورد زیر خلاصه نمود.

•بهبود رتبه ی سایت

•اعتبار بیشتر سایت

•نمایش بیشتر سایت به کاربران

چه عواملی در سایت تحت تاثیر بک لینک ها هستند؟

چه عواملی در سایت تحت تاثیر بک لینک ها هستند ؟

برای شناخت اینکه بک لینک چیست، باید دانست که سه عامل اصلی به صورت مستقیم می توانند تحت تاثیر بک لینک ها قرار گیرند:

•رتبه بندی سایت:

موتور های جستجو که مهم ترین آنها گوگل می باشد، بک لینک ها را به عنوان مهر تاییدی از جانب سایت های دیگر برای اعتبار سایت شما می شناسند و وجود این بک لینک ها می تواند به معنی یک رای مثبت برای بالاتر رفتن رتبه ی شما باشد. هرچه شما بتوانید رای بیشتری برای سایت خود کسب نمایید، گوگل و دیگر موتورهای جستجو به شما اعتبار بالاتری خواهند داد و به هنگام سرچ کاربر، نسبت به کوئری های مد نظر، سایت شما در پیشنهادات اول برای کاربر به نمایش داده خواهد شد.

•قابلیت کشف:

می دانیم که گوگل دائما در حال بررسی محتوای موجود در سایت ها می باشد. این بررسی در سایت هایی که بازدید کنندگان بیشتری دارند، به مراتب بیشتر اتفاق می افتد در نتیجه اگر در آن سایت ها بک لینکی از سایت شما وجود داشته باشد، گوگل شما را کشف خواهد کرد و در صورتی که تمام فاکتور های گوگل را رعایت کرده باشید، این کشف گوگل می تواند برای شما اعتبار آفریند و در نهایت افزایش بازدید وب سایت را سبب شود.

•ترافیک ارجاعی Referral traffic:

وجود بک لینک ها به این دلیل است که به بازدید کنندگان نشان دهد که می توانند برای مشاهده ی منبع مفید به قسمتی که به آن اشاره دارد، مراجعه کنند و تنها به این دلیل است که این بک لینک ها قابل کلیک شدن هستند و هر وقت که کاربری بر روی این لینک ها کلیک نماید شما Referral traffic دریافت خواهید کرد.

بک لینک های موجود در رپورتاژ آگهی

 بک لینک های موجود در رپورتاژ آگهی

انتشار رپورتاژهای آگهی یکی از راه های مفید برای بالا بردن اعتبار سایت است. در این روش با استفاده از بک لینک ها به کاربران این مهلت داده می شود تا با کلیک بر روی سایت شما وارد صفحه ای از سایت شوند که شما از قبل برای ورود کاربر به آن برنامه ریزی کرده و هدفی مشخص در نظر گرفته اید. این حضور در سایت به واسطه ی اعتبار سایتی که رپورتاژ شما را انتشار داده است حاصل می شود. در نتیجه بهتر است تا در انتخاب این سایت ها دقت کنیم .

تفاوت بک لینک های خوب و بد

به طور کلی سایتی که در آن ارجاعی به سایت شما وجود دارد، می تواند عاملی برای تعیین خوبی و بدی و یا مفید و غیر مفید بودن یک سایت محسوب شود. تا به اینجا متوجه شدیم که وجود بک لینک ها می تواند به ارتقاء سئو سایت شما کمک نماید. اما باید دانست که لزوما هر بک لینکی نمی تواند برای ما مفید باشد و گاهی وجود بک لینک های مخرب می تواند تاثیر معکوس بگذارد. در نتیجه نمی توان گفت که هر چه تعداد بک لینک ها در سایت شما بیشتر باشد سئو شما رو به بهبود خواهد رفت و باید به کیفیت و کاربرد پذیری آن بک لینک برای بهبود سئو سایت توجه نمود.

انواع لینک سازی در سایت

 انواع لینک سازی در سایت

1.لینک سازی داخلی

2.لینک سازی خارجی

ایجاد بک لینک در صفحات داخلی یک وب سایت را لینک سازی داخلی می نامند. اگر همین لینک ها از سایت دیگری به سایت شما زده شده باشد و بتواند کاربران را از آن سایت به سایت شما ارجاع دهد، در واقع بک لینک خارجی در سایت شما ایجاد شده است که می تواند برای شما اعتبار آفرین باشد.

 

بدین معنا که این لینک برای بوک مارک کردن مناسب است و شما می توانید این لینک دائمی مقاله را در مرورگر خود سیو نمایید و هر موقع خواستید استفاده کنید.

Help

بدین معناست که این لینک به صفحه آموزش یا راهنمای استفاده از مقاله می رود.

License

بدین معنا که این لینک ، شما را به صفحه کپی رایت مقاله هدایت می کند.

next

بدین معنا که این لینک شما را به مقاله بعدی هدایت می کند.

Nofollow

همان گونه که در بالا گفتیم بدین معناست که این لینک ، هیچ گونه اعتباری ندارد و فقط برای این است که کاربران روی آن کلیک کنند.

Prev

بدین معنا که این لینک شما را به سمت مقاله قبلی این مقاله هدایت می کند.

Search

بدین معنا که این لینک ، شما را به سمت ابزاری هدایت می کند که می توانید با آن در این مقاله جستجو کنید.

Tag

بدین معنی که این لینک ، در واقع یک تگ یا کلمه کلیدی در این مقاله است

دلیل ساختن لینک‌های نوفالو چیست؟

بدون لینک‌های نوفالو، اینترنت پر از اسپم می‌شود.

با ایجاد لینک‌های نوفالو، فقط لینک‌های فالو و طبیعی، در رتبه سایت تأثیر خواهد داشت.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم با ایجاد لینک های نوفالو ارزش بک لینک های مشخص میگردد.

اما این توضیحات به این معنی نیست که هیچ‌گاه از لینک‌های نوفالو استفاده نکنید.

بک لینک با روش کلاه سیاه و سفید چیست؟

بک لینک گرفتن و یا حتی خریدن بک لینک دقیقا مرز بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است. سئو کلاه سیاه، به این معنا است که از روش های سیاه و غیر استاندارد برای بک لینک گیری و افزایش رتبه استفاده میکنید. خریدن بک لینک نیز در همین دسته قرار میگیرد.

اما در سئو کلاه سفید  سئوکار سعی می کند که قوانین گوگل را رعایت کند. سئو کلاه سیاه تمرکزش بر روی Link Building  است اما در سئو کلاه سفید تمرکز بر روی Link Earning. 

حقیقت این است که معمولا سئوکاران به صورت ترکیبی از این دو روش را استفاده می کنند که به آن سئو کلاه خاکستری می گویند.

متن لینک (Anchor Text) برای گوگل بسیار مهم است

انکر تکست ها یا کلمه هدف شما برای گوگل بسیار مهم است. با انتخاب یک انکر تکست مناسب میتوانید جایگاه و میزان رشد و کلیک سئو خود را تعیین کنید.

بهتر است  از ترکیب طبیعی حالت های رایج در فضای اینترنت برای متن های لینک شده استفاده شود. از مهمترین ترکیبات رایج می توان به اعتبار نامه (Domain Authority) اشاره کرد.

ارزش لینک ها و تاثیر آن بر جایگاه شما ارتباط مستقیمی با اعتبار دامنه ای دارد که به شما لینک داده است و هرچه اعتبار آن دامنه بیشتر باشد تاثیرش بر جایگاه شما نیز بیشتر خواهد بود.

اعتبار صفحه (Page Authority):

شباهت اعتبار صفحه به اعتبار دامنه بسیار زیاد می باشد، اما برای یک صفحه خاص از آن دامنه محاسبه می شود. این امکان وجود دارد که دامنه اعتبار بسیار بالایی داشته باشد اما آن صفحه ای که شما از آن لینک دریافت کرده اید  دارای اعتبار پایینی در همان دامنه باشد

ک لینک پیوندهایی از یک صفحه در یک وب سایت به وب سایت دیگر است. اگر کسی به سایت شما پیوند دهد ، پس شما از او یک بک لینک دارید. اگر به وب سایت دیگری پیوند دهید ، پس آنها از شما پیوندی مجدد دارند.

به عنوان مثال ، این کلمات به YouTube پیوند دارند ، بنابراین اکنون آنها از ما پیوندی دارند.

 

در این راهنما ، خواهید آموخت:

 

چرا بک لینک مهم است؛

چه چیزی باعث ایجاد بک لینک خوب می شود؛

نحوه بررسی بک لینک (برای هر وب سایتی) ؛

چگونه لینک های پیوندی بیشتر بدست آوردید

SIDENOTE اگر یک صفحه در همان وب سایت به صفحه دیگری پیوند یابد ، این به عنوان یک پیوند داخلی شناخته می شود.

 

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک به سه چیز اصلی کمک می کند.

 

1. رتبه بندی ها

موتورهای جستجوگر مانند Google لینک دهی را به عنوان رأی اعتماد به نفس می دانند. به طور کلی ، هرچه صفحات وب شما رأی بیشتری داشته باشند ، احتمال رتبه بندی آنها برای جستجوی مربوطه بیشتر است.

 

از کجا می دانیم؟ ما چند مورد عوامل رتبه بندی مبتنی بر پیوند را مورد مطالعه قرار داده ایم و همیشه همان چیز را پیدا می کنیم: تعداد لینک های برگشتی از وب سایت های منحصر به فرد (دامنه های ارجاع دهنده) با ترافیک جستجوی ارگانیک ارتباط زیادی دارد.

 

دامنه های ارجاع در مقابل ترافیک جستجوی ارگانیک ahrefs explorer content 1

 

2. قابل کشف بودن

موتورهای جستجو با مرور مجدد صفحاتی که از قبل می دانند برای بررسی پیوندهای جدید ، محتوای جدید پیدا می کنند.

 

از آنجا که موتورهای جستجو بیشتر از صفحات غیرمعمول صفحه های محبوب را مرور می کنند ، در صورت دریافت بک لینک از صفحات محبوب ، ممکن است سریعتر محتوای شما را کشف کنند.

 

3. مراجعه به ترافیک

بک لینک ها برای هدایت افراد به منابع مفید وجود دارد. به همین دلیل قابل کلیک هستند.

 

وقتی کسی روی پیوند به وب سایت شما کلیک می کند ، بازدید ارجاع پیدا می کنید.

 

چه چیزی باعث ایجاد بک لینک خوب می شود؟

همه بک لینک ها برابر نیستند. در اینجا چندین ویژگی وجود دارد که به کیفیت و سودمندی لینک لینک کمک می کنند

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش